3612 and 3616 Fast Vessel Engines Caterpillar


Exhaust Shields - Inspect

Usage:

3616 1FN

------ PERINGATAN! ------

Komponen engine yang panas dapat menyebabkan cedera akibat luka bakar. Sebelum melakukan tindakan perawatan pada engine, biarkan engine dan komponen menjadi dingin.



PERHATIAN

Perisai pelindung saluran gas buang dapat rusak apabila pekerjaan dilakukan di atas perisai pelindung saluran gas buang atau di sekitar perisai pelindung saluran gas buang.

Lepaskan perisai pelindung saluran gas buang atau lindungi perisai pelindung saluran gas buang sebelum melakukan pekerjaan di atas perisai pelindung saluran gas buang atau di sekitar perisai pelindung saluran gas buang. Perlakukan perisai pelindung saluran gas buang dengan hati-hati.

Jangan merobek lembaran yang terdapat di dalam perisai pelindung saluran gas buang. Lembaran yang sudah robek akan memungkinkan bahan isolasi menyerap cairan mudah terbakar dan kebakaran dapat terjadi akibat panas dari engine.


Pastikan bahwa manifold keluar berada dalam keadaan dingin. Periksa perisai pelindung saluran gas buang. Ganti perisai pelindung saluran gas buang yang telah rusak. Gunakan petunjuk pada Service Manual untuk mengetahui prosedur melepaskan perisai pelindung saluran gas buang dan memasang perisai pelindung saluran gas buang.

Back to top
The names Caterpillar, John Deere, JD, JCB, Hyundai or any other original equipment manufacturers are registered trademarks of the respective original equipment manufacturers. All names, descriptions, numbers and symbols are used for reference purposes only.
CH-Part.com is in no way associated with any of the manufacturers we have listed. All manufacturer's names and descriptions are for reference only.